torsdag 11 juni 2009

29/5

Vaknade före 6 och har sovit jättedåligt p gr a den inplastade madrassen. Det spöregnar och jag har varken paraply eller ordentliga skor. Det får bli korta promenader med små strandhugg så jag får frukost och ett paraply. Tog frukost på Starbucks och fick en halvliter kaffe när jag beställde ”medium”. De fyllde dessutom muggen till kanten så jag knappt kunde få med mig den till bordet. Köpte också en bagle med cremecheese.

Åkte tunnelbana upp till 34 St för att hamna mera centralt.
Väntade på att Macy's skulle öppna. Det hade tema "Summer of love" enligt skyltningen. De mest fantastiska klädkreationen (för kvinnor) fanns i skylten. Man kör nog tema "Flower Power" för att Woodstock firar 40-års jubileum. Summer of love brukar ju annars hänföra till 1967. Givetvis fanns inte "Hippietemat" att återfinna på herravdelningarna men på damsidan fanns gott om batik och storblommigt.
Det slutade att regna och jag åkte ner till J&R. Hit hade jag ju längtat en del vill jag lova. J&R är en välsorterad skivaffär vid City Hall. Jag köpte flera skivor: Cactus, ”One way…or another”, Janis Joplin, ”In concert”, Frank Zappa, ”Wazoo”, The Derek Trucks band, ”Joyful noise”, Jimmy Bruno, ”Burnin”, Journey, ”Next” och Gentle Giant, ”Three friends”.
Gick sedan ner till Battery park och lyssnade på skivor.

Tog en bild på frihetsgudinnan i diset.

Gick upp på Brooklyn bridge en sväng. Lyckades få hjälp med fotografering uppe på bron. Det var ett kärlekspar som hjälpte mig. Här har jag östsidan av Manhattan i bakgrunden.
En bild till. Jag sa till paret: "I wish I was in love like you are." De tyckte att det kunde jag väl vara men jag sa att jag inte hade någon kvinna att vara så kär i.
Fler bilder från Booklyn bridge. "All along the Watchtower". Booklynsidan.Pier 17 på Manhattansidan. Bild tagen mot Manhattan.

Gick sedan hem med skivorna och fortsatte till en närbelägen krog för att ta några sköna Budweiser. Krogen hette Stillwater och ligger på E 4 St mellan Bowery och 2:nd Av.
Satt där till kl. 21 och mådde gott. Gick sedan hem och lade mig. Trött utav Jetlag.

28 071 steg på stegräknaren.

1 kommentar:

Unknown sa...

Önskar verligen att vi kan besöka The Big...tillsammans