onsdag 10 juni 2009

28/5

En konstig och lång dag. Vaknade på vandrarhemmet Castanea i Gamla Stan i Stockholm kl. 04:45 imorse, duschade och åkte ut till Arlanda. Flög till New York.Flygresan gick bra och efter landning i tid på Newark International airport, tog jag det förarlösa tåget till järnvägsstationen. Tog sedan New Jersey Transit in till Penn station på Manhattan. Köpte 7-dagarskort på tunnelbanan och åkte fel fram och tillbaka flera gånger innan jag lyckades ta mig till hotellet.

Hotellet, ja. Det är det sämsta hotellet jag sett. Rummet är så litet att jag knappt kan ta några bilder härinne. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Madrassen är inklädd i svart plast. Överallt är det lager på lager av målarfärg eller hängande avflagnad sådan. Det är inte lortigt men otroligt litet. Jag kan inte öppna resväskan om jag inte lägger upp den på sängen. Rummet är ca 2 x 1,5 m.

Min korridor.

Det finns endast tunna väggar mellan rummen och inga innertak på respektive rum. Endast en spalje uppefter taket omöjliggör att gästerna kan titta in till varann mellan rummen. Jag hade ändå tur och fick ett fönster i rummet. Fönster mot innergården men ändå.

Åt Bigos på Veselka till kvällsmat och drack en iskall Stella Artois. På hemvägen från restaurangen köpte jag en skiva, "Milagro" av Santana. Gick hem och lade mig och lyssnade på skivan.

10 366 steg på stegräknaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tredje försöket då:) Nä ser ut att bli ett fjärde...Testar "Anonymt"

Kul att få se det omtalade rummet. Själv hade jag nog fått cellskräck.

Ilona

Eddie sa...

Det gällde att se till att inte vara nykter när man fällde in hovarna...