lördag 18 juli 2009

7/6

Vaknade tidigt och gick upp och duschade. Packade mina väskor, ställde dem i recaptionen och checkade ut. Gick till närbutiken och bloggade lite en sista gång.

Ville också ta avsked av Veseleka för denna gång och förlade min frukost dit.
Gick sedan tillbaka till hotellet och hämtade väskorna och tog en taxi till Penn station.

Tog en bild på hotellentrén när jag kom tillbaka från frukosten. Byggnaden med den blå porten var mitt hotell. Jag kommer nog troligen inte att bo där igen...

Tog tåget till flygplatsen och satte mig där för att läsa New York-trilogin av Paul Auster. Köpte också en liter Gin inför sommardrinkarna och en limpa cigg.


Flygresan hem gick väl bra men jag kunde inte sova alls tyvärr. Väl kommen till Sverige och nere på marken igen visade det sig att min ena resväska var försvunnen. Den med alla presenter till Felix i givetvis. Efter ett tag kom den dock ut på bandet.

Flygbussen åker jag aldrig mer från Arlanda till centralen. Trafikstockning och värme som i ett växthus. Nästa gång blir det Arlandaexpress!


Då så! Då var det klart för denna gång. Nästa gång ska jag ha dator med och blogga på plats.

Bästa minnet och känslofyrverkeriet var besöket vid Woodstock. Här står jag där scenen stod 1969. Tyvärr hittade jag inget gammalt plektrum som Jimi kastat.

Åk dit!

Inga kommentarer: